Nieuws

Op deze pagina vind je nieuwsberichten van ons samenwerkingsverband en ondersteuningseenheden. Je kunt op een van de regioblokjes klikken om het nieuws uit jouw ondersteuningseenheid te lezen.

Filter op:

Regio

Heb jij ervaring met verandertrajecten/transformaties van organisaties, ben je een verbindend leider, ken je de ins & outs van ontwikkelingen binnen het onderwijs en beschik je over innoverend vermogen? Dan hebben we een fantastische vacature voor jou! Per 1 mei 2023 zoeken we namelijk een Manager ondersteuningseenheid (0,8 – 1 fte) De komende jaren gaan […]

Een studiereis maken naar Finland, Zweden of waar dan ook? Niet nodig, want in onze eigen regio liggen de mooie voorbeelden voor het oprapen. We kiezen voor stikstofarm en laten het vliegtuig staan. Ga mee op reis in de Meierij!   Bijna is het zover… Op woensdag 8 februari 2023 (van 14.30 – 17.00 uur) […]

In onderstaand nieuwsbericht lees je berichten van het dyslexieteam.   Cito Leerling in Beeld Het dyslexieteam heeft meerdere vragen ontvangen over het nieuwe leerlingvolgsysteem vanuit Cito: Leerling in Beeld. Cito heeft aangegeven informatie hierover én over het werken met DMT/AVI versie 2018 op te nemen in de nieuwsbrief van november 2022. Hopelijk geeft dit antwoord […]

Binnen de Meierij is het onderwijs volop in beweging. Samen sterk voor meer inclusie: dat is voelbaar en daar zijn we trots op! Na een jaar in de Meierij val ik nog elke dag van de ene positieve verbazing in de andere. Alle scholen binnen de Meierij ontwikkelen zich naar scholen waar kinderen thuisnabij onderwijs […]

In dit bericht lees je meer over twee wijzigingen die te maken hebben met Ldos.   Tevredenheidsvragenlijst Voorheen werden in januari aan intern begeleiders, leerkrachten en onderwijsondersteuners vragenlijsten gestuurd om de tevredenheid te peilen in arrangementen- en TLV-trajecten. Dat leidde voor veel ib’ers, ondersteuners en sommige leerkrachten tot een dubbele vragenlijst. We hebben nu alle […]

Bij binnenkomst trekt de prachtige schoolbibliotheek direct mijn aandacht. Én de twee schoolkonijnen, luisterend naar de namen Koko en Nijntje. “Er was een wedstrijd nodig om deze twee ‘originele’ namen te kiezen”, vertellen Heleen en Rosanne me lachend. Als we even later met een kop thee om tafel zitten, vertellen de twee onderwijsprofessionals me vol […]

Een goede basisondersteuning – met handelingsgericht werken als basis – draagt eraan bij dat we met elkaar thuisnabij passend onderwijs en ondersteuning kunnen bieden. Zo doen we dat in de Meierij!

Tijdens de po-vo ontmoeting in 2021 gaven leerkrachten (po) en docenten (vo) aan dat de inhoud van de pagina met bevorderende en belemmerende factoren in het onderwijskundig rapport (OKR) van Ldos onduidelijk en niet volledig was. Daarom hebben we digitaal een evaluatie uitgevoerd. De evaluatie heeft geleid tot verbeteringen in het OKR binnen Ldos: de […]

Er is volop bedrijvigheid in de Franciscusschool in Zaltbommel waar de pilot ‘inclusief onderwijs’ is opgezet. De pilot bestaat uit een groepsarrangement dat is opgezet voor acht kinderen uit groep 3.

Momenteel ontvangen we als dyslexieteam ED-aanvragen voor leerlingen waarbij de toetsen van juni 2022 als derde hoofdmeting ingevuld zijn. Voor deze leerlingen, waarbij al eerder ondersteuning is geboden op de drie niveaus en dus de hardnekkigheid kan worden aangetoond, is het belangrijk dat onderzoek en eventuele behandeling bij de dyslexiezorgaanbieders zo snel mogelijk kan starten. […]

Meer berichten laden